Маркирането на автомобили при застраховане няма да се забранява, а ще се ограничава
Стикерите, показващи сключена застраховка "Автокаско", ще бъдат забранени, а маркирането на автомобили силно ще се ограничи. Това предвиждат промени в Кодекса за застраховането, приети днес на второ четене от икономическата комисия в парламента. Преди да влязат в сила, те трябва да минат и през пленарната зала и да бъдат обнародвани в Държавен вестник. Текстовете предвиждат на видимо място върху автомобилите да няма никакви стикери или други отличителни знаци, свързани със застраховка на автомобила. Изключение са само стикерите по задължителната "Гражданска отговорност", както и винетките.
Промените в кодекса няма да премахнат напълно маркирането, тъй като те не забраняват знаците на скрити места на колата. Наличието на маркировка обаче по никакъв начин няма да се поставя като условие за сключване на застраховка. Това означава, че ако си купувате "Автокаско", застрахователят не може да ви иска да маркирате колата си, за да влезе полицата в сила.
Според заместник-председателя на Комисията за финансов надзор Борислав Богоев това ще ограничи маркирането. В сегашния си вид то представлява издълбаване с абразив на поредица числа върху части от автомобила и според някои застрахователи така се намаляват кражбите и се намират откраднати коли и части. Други обаче не са на това мнение, а МВР твърди, че стикерите са знак за крадците кои коли да крадат.
Това беше и основният аргумент за промените в застрахователния кодекс. Освен това сключването на застраховка според Борислав Богоев не трябва да зависи от посредници между компаниите и клиентите им, каквито са маркиращите фирми.
В момента над половината застрахователи изискват маркиране, за да влезе "Каско" в сила. За първоначално се плаща по 40-60 лв., всяко следващо е на половин цена. От него са се отказали "Алианц България", "Дженерали България", "Виктория", "Интерамерикан", а при "Евроинс" се прави само при изрично желание на клиентите.
Ограничаването на маркирането ще засегне пазар, оценяван от МВР на около 50 млн. лв. годишно. Три са маркиращите фирми, които работят у нас - "Кеит", с най-голям пазарен дял, "Голд кар" и "Инфо асистанс". "Кеит" се свързва в бранша с "Бул инс", "Голд кар" - с "Лев инс", а "Инфо асистанс" - с "Армеец".
Източник: Dnevnik.bg
Коментари:
- Булстрад създава НОВА Инс след сделката с ОББ
- "Моите финанси": След бурята - кога и как се подават заявки за застрахователни обезщетения
- ЗК „Лев Инс” АД предлага сигурност от ново поколение
- КЗК глоби ПОД "Алианц България" за нелоялна конкуренция
- Прогнозите за 2014 г: Оптимизмът при животозастраховането расте
- "Еврохолд" купи бизнеса на застрахователя QBE в България и Румъния
- Първи стъпки като застрахователи
- Застраховател на годината е „ДЗИ-ОБЩО ЗАСТРАХОВАНЕ” ЕАД
- ДЗИ пуска първият 3D рекламен клип, заснет изцяло у нас
- ДЗИ стартира Великденска кампания с атрактивни промоционални условия, отстъпки и нови продукти
- ДЗИ с нова визуална идентичност
- Кредит „Експресо” със специална промоция до края на декември и бонус нова кредитна карта от Societe Generale Експресбанк
- Гласуваме онлайн за „Застраховател на годината”
- Влизат в сила глобите за застрахователни стикери на колите
- Средната цена на "Гражданска отговорност" стана 220 лева
- Застрахователите увеличават печалбите си при спад на приходите
- Държавата обезсмисля застраховането
- Предстоящото снеготопене уплаши застрахователите
- Fibank предлага нов ипотечен кредит „Жилище в сегашно време”
- "Алианц Живот", ДЗИ и "Армеец" за застрахователи на годината
- "Уника" ще определя тарифите по застраховка "Каско" по региони