По традиция за Великден търговци и работещи в сферата на услугите се надпреварват да печелят клиенти, като обявяват промоции. Така е по целия свят. Промоцията е психологически трик – от една страна вдига продажбите, а от друга (което е по-важно), афишира компанията пред обществото като социално ориентирана. Така промоцията създава доверие у потребителя и го печели като траен клиент на конкретната фирма. България като част от световния търговски обмен не може да избяга от традицията.
Един от активните браншове е застрахователният. За разлика от друг път обаче тази година компаниите загърбиха промоциите и само три се показаха по-голяма активност.
Макар че не е назована точно Великденска, промоцията, обявена от ЗПАД “Алианц България”, обхваща времето от началото на април и продължава до 15 май.
Изрично на Великден са посветени промоциите на “Дженерали застраховане” АД и ЗПАД „Армеец“.
Общото в офертите тази година е, че компаниите представят имуществените си застраховки, като само „Армеец“ дава отстъпки при застраховка "Каско" на МПС.
Ден след започването на Великия пост началото на отстъпките постави
„АРМЕЕЦ“
с промоция на застраховката "Каско", обявена за финансов продукт на 2007 г. в категорията "Автомобилно застраховане" на Международното финансово изложение "Банки, инвестиции, пари" в Пловдив.
Дружеството предлага на клиентите си безплатно допълнително покритие "Автокаско Plus". При невъзможност на автомобила да продължи пътуването обявеният бонус осигурява няколко опции: продължаване на пътуването или обратно пътуване; пренощуване; автомобил под наем; оказване на помощ в спешни случаи. Промоцията продължава до 29 април. Продуктът на годината „Комбинирано застрахователно покритие "Каско на МПС" и "Каско удължена гаранция"“ е вторият продукт на застрахователя с голям приз след обявяването на застраховката "Защитен дом" за финансов продукт на 2006 г. Клиентът може да получи допълнително 5% отстъпка от автомобилната полица, ако сключи в компанията и имуществена застраховка. По данни на компанията, реализираният ръст на "Армеец" за 2007 г. е 57%, при ръст на пазара около 18% по предварителни данни. За застраховките "Каско" нарастването на пазара през 2007 г. е около 39%, а на премийния приход на "Армеец" по застраховката - почти два пъти по-голям (70%).
В началото на този месец компанията обяви още един една Великденска промоция – на застраховката "Защитена фамилия". Полици ще се предлагат до края на месец май. Застрахователните премии за всички покрития в празничната тарифа са намалени с 20%. Минималната премия по полицата е намалена на 10 лв., като за тази цена се застрахова недвижимо имущество за 5 000 лв. и движимо имущество за 1 000 лв. срещу рисковете пожар, природни бедствия, аварии на ВиК, късо съединение и токов удар и др. Минималното покритие е съвсем реално, тъй като застраховката е направена на „Първи риск” – обезщетява се действителният размер на вредите до размера на застрахователните суми за движимо и недвижимо имущество. Клиентът е в правото си да избере по-високи застрахователни суми и да добави нови рискове – земетресение, кражба чрез взлом, гражданска отговорност, злополука на членовете на семейството си и др.
В същия ден (3 април), когато „Армеец“ обяви имуществената си промоция, такава бе заявена и от друг застраховател -
“ДЖЕНЕРАЛИ ЗАСТРАХОВАНЕ”.
До края на май дружеството промоцира две свои застраховки.
По застраховката “Домашно имущество” компанията предоставя на кандидатстващите за ипотечни кредити намаление на стандартната тарифа по застраховка “Домашно имущество” с 50 %. Застрахователното покритие е по избор на застрахования и в зависимост от изискванията на банката кредитор.
Великденска промоция е обявена и по застраховка “Административни и търговски обекти” по пакетни покрития. Продуктът е насочен към юридически лица и ЕТ, чиито имущество няма производствено предназначение. Обект на застраховката са сгради, машини, съоръжения и оборудване, електронно-компютърна техника, стоки, витрини. Застрахователните покрития са групирани в три пакета - основно, разширено и пълно покритие. Застрахованият избира съобразно своите имуществени интереси пакета от застрахователни рискове, както и нивото на застрахователна защита. Застрахователната премия може да бъде платена еднократно или разсрочено до четири равни вноски.
В края на март промоция за застраховане на имущество обяви и
“АЛИАНЦ БЪЛГАРИЯ”
От 1 април до 15 май компанията се фокусира основно върху фирмите с отстъпка при застраховане на тяхното имущество. Отстъпката е в размер на 30% от застрахователната премия по застраховка “Пожар и природни бедствия” и 45% от застрахователната премия по застраховка “Кражба чрез взлом”.
Застраховката “Пожар и природни бедствия за фирми” покрива щети на застраховано имущество, нанесени от пожар (включително от гасенето му), удар от мълния, експлозия, природни бедствия, тръбопроводна вода, удар от превозно средство и разходите за ограничаване на вредите от застрахователното събитие. По избор на застрахования покритието може да бъде разширено и по отношение на свличане и срутване на земни маси, земетресение, късо съединение, злоумишлени действия, разходи за отстраняване на развалини и останки, за преместване, предпазване и съхранение на застраховано имущество, и загуба на доход от наем.
При сключване на допълнителната застраховка “Кражба чрез взлом”, клиентът получава покритие на загуби, настъпили вследствие на взломни кражби, включително и нанесените щети на врати, прегради и заключващи средства. При желание на клиента покритието по застраховката може да бъде разширено и за загуби на имущество вследствие кражба, извършена с техническо средство, и грабеж.
За удобство на своите клиенти "Алианц България" предлага възможност за разсрочено плащане на застрахователната премия, а при липса на щета запазване на преференциалните условия по застраховката при подновяване.